
Sales consultancy.
Mijn kennis beschikbaar voor jouw organisatie, dat is waar het om draait. Door mijn jarenlange ervaring met verandertrajecten heb ik de tools om de salesafdeling van jouw bedrijf naar een hoger niveau te brengen.
Mijn rol als sales consultant en proces specialist is tweeledig: ik schets de weg naar het doel en adviseer je medewerkers en management hoe daar te komen​. Door een aantal workshops, zoals het opstellen van de propositie, de analyse van de markt en het salesproces vormt de strategie zich al doende. De conclusies die we hieruit trekken, vormen de basis voor de projecten die we opstarten.
Stapsgewijs gaan we projectmatig aan de slag met het optimaliseren van het salesproces. Zo weten we zeker dat het team er klaar voor is wanneer we de leadgeneratie door marketing, of sales, naar een hoger niveau gaan tillen. Leadgeneratie is namelijk de start van het salesproces. Wanneer goede leads ontbreken, ontbreekt er ook een kans om te verkopen. Mijn netwerk van marketeers en acquisitie-koning(inn)en is groot. Die match maken we in no-time.
​
Als laatste gaan we Inside Sales opzetten. Dat wordt het kloppend hart van de salesafdeling. Afhankelijk van de opdracht voegen we hier zaken aan toe zoals een effectieve overlegstructuur, CRM verbeteren en een inhoudelijk goede rapportage.
In het sales consultancy traject ligt de implementatie van de verschillende elementen bij jou en je team. Ik lever de tools aan om dit uit te voeren en blijf als projectmanager betrokken door het team te sturen op resultaten. Liever meer betrokkenheid? Omdat we nauw samenwerken is het tussentijds aanpassen van de opdracht mogelijk.